Een constant slaappatroon helpt tegen snurken

Home > Blog > Een constant slaappatroon helpt tegen snurken

Gedurende de normale werkweek probeert u ongetwijfeld een constant slaappatroon aan te houden. U weet waarschijnlijk dat 8 of 9 uur slaap per nacht nodig is om op uw werk productief genoeg te zijn.
Gedurende het weekend is het vaak een heel ander verhaal: U blijft langer op en wanneer u besluit uit te gaan, slaapt u vaak niet voor een uur of 3. Het verschil tussen uw doordeweekse slaappatroon en het slaappatroon in het weekend is niet alleen het aantal uren, maar kan ook een groot verschil maken of u wel of niet gaat snurken.

Een vast slaappatroon van vaste tijden en uren kan een groot effect hebben op uw snurken. Buiten dat snurken irritant is, kan het ook een groot probleem in een relatie gaan vormen wanneer de partner er ook wakker van ligt. Een slaaptekort kan hierbij van grote invloed zijn. Ons lichaam heeft namelijk behoefte aan een vast levenspatroon, wat zich uit in de hoeveelheid beweging die we hebben, de hoeveelheid calorieën die we binnen krijgen en ook de hoeveelheid slaap die we ’s nachts hebben.

Ons lichaam is afhankelijk van slaap om uitgerust en gezond te kunnen blijven. Routine is hierbij van groot belang en wanneer ons lichaam deze routine verliest - of dit nu door ziekte, stress of in dit geval slaaptekort is – ligt snurken op de loer. Dit heeft tot gevolg dat de snurker de volgende ochtend vaak nog vermoeider uit bed komt, dan dat hij of zij erin is gegaan.

Ik zou snurkers dan ook aan willen raden om te onderzoeken of een vast slaappatroon van invloed is op hun snurken. Dit houdt in dat u iedere avond rond dezelfde tijd naar bed zult moeten gaan en ’s ochtends ongeveer dezelfde tijd weer op moet staan. Een wekker is hierbij zeker in het begin aan te bevelen. Na verloop van tijd zult u deze niet meer nodig hebben omdat uw biologische klok er dan automatisch voor zorgt dat u op tijd wakker wordt.

Wanneer u gewend raakt aan een slaappatroon met voldoende rust, verkleint u de kans dat u gaat snurken en is snurken stoppen dus heel goed mogelijk. Verder zal uw lichaam zich automatisch meer uitgerust gaan voelen wat zich uit in minder gezondheidsklachten.

De hoeveelheid geluiden kan verder van invloed zijn op uw slaappatroon en dus of iemand wel of niet gaat snurken. Het verschil in het slapen in een zeer stille kamer of in een kamer waar veel geluiden van buiten te horen zijn, kan dus van invloed zijn of iemand wel of niet snurkt gedurende de nacht.
Mijn advies is daarom om het zo stil mogelijk te maken. Staan de ramen altijd wagenwijd open? Probeer deze dan bijvoorbeeld eens dicht te doen en zet de slaapkamerdeur open om zo toch de gewenste ventilatie te behouden. Heeft u verder last van geluiden van de buren? Vraag dan gewoon vriendelijk of ze wat stiller willen zijn tegen de tijd dat u gaat slapen. U zult versteld staan wat stilte van effect kan hebben op uw slaappatroon.

Het is belangrijk om dit vaste (slaap)patroon zo strikt mogelijk na te leven. U zult merken dat uw lichaam de routine zal waarderen, wat zich zal kenmerken door vitaliteit en een beter gezondheid.

Snurken stoppen hoeft, zoals u ziet, helemaal niet zo moeilijk te zijn! Zeker niet wanneer u het combineert met mijn unieke oefenprogramma tegen het snurken. In dit programma leert u door middel van enkele analyseoefeningen allereerst uw persoonlijke snurkoorzaak te achterhalen. Is de oorzaak duidelijk, dan gaat u met behulp van in totaal 24 oefeningen snel en doeltreffend vanaf slechts 3 minuten per dag uw snurken tegen zodat u binnen enkele dagen van uw snurken af kunt zijn! Klik verder voor meer informatie om uw snurken te stoppen!







naam:

email:






 

Laatste ervaringen 

 
  Mijn leven ziet er anders uit...
Elke dag voel ik mij goed en weer actief, verder bijna geen andere klachten, bloeddruk gedaald, mijn gewicht is ook al 4 kg minder.
Al met al, via jouw oefenprogramma en een kennis ziet mij leven er nu totaal anders uit.


Hoera het is gelukt.
Hoera het is gelukt. Ik heb vorige week van mijn vriend te horen gekregen dat ik een hele nacht niet gesnurkt heb.


Pagina 1 van 4  > >>


Deel deze pagina op:

twitter hyves facebook del.icio.us digg stumbleupon buzzup myspace linkedin reddit.com google yahoo technorati.com E-mail  
 
 
  Copyright © 2021 StopNuMetSnurken.nl | Disclaimer | Links | Design by YOURwebstek